Läkarvården dessa tider alltså..

Hej allesammans. Idag har jag varit "Sjuk" Så gick inte till skolan. Har problem med min hals, som gör att jag inte kan äta något och knappt prata. Jag har fått stora blåsor på halsmandlarna som sitter innanför tungan, och så har dom svullnat.
Så jag gick till vårdcentralen ikväll runt klockan halv sex. Tillbörja med fick jag vänta i nästan 3 timmar innan dom tog in mig, när dom väl kom in så var det en skit dålig läkare. (Utanför dörren stod det att "Vi tar inte i hand för att undvika smittspridning", Hon tog i hand.)
Sedan så frågade hon inte ens vad det var för fel på mig, utan hon bara kollade i halsen i en sekund och konstaterade "Aa det är lite rött". Man bah: "Det är lite rött?? Det är inte lite rött. Det är stora blåsor på mandlarna och inne på tungan, och så har mandlarna svullnat. Kvinna! Det är inte lite rött".
Fast det hann jag inte säga innan hon stack ner en sak i min hals och sprang iväg för kolla om det var bakterier. Sen kom hon tillbak och konstaterade att det inte var bakterier och det fanns inget dom kunde göra. Då förklarade jag att jag inte kunde äta, ska jag inte äta på några dagar då. "Ta en alvedon" svarar hon.
Man bara, va??! Asså va? Så onödigt att gå dit. Aja får leva på yoghurt av nåt slag dom närmaste dagarna då, för det är det ända jag kan äta. Inte ätit något annat idag heller.
 
 Aja, dålig läkare ialla fall, och jätte lång vänte tid på den vårdcentralen. 
 
 Det var allt som hänt mig idag, hoppas ni haft det mysigare, ses!

Kommentera här: