Nu är det jul igen!

Hej allesammans igen! 
Nu är det snart jul, och även snart min födelsedag! 
Och idag var jag och köpte julklappar bla. Och passade på att köpa julgrans kulor när jag ändå höll på! Jag vet inte vad jag ska ha dom till, jag har ju redan julgranskulor. Men kanske ger dom som julklappar. Aja! 

Julgranskulorna.                                                                              Och julgransdekorationer.
 
 Julen. Vad är egentligen julen? För oss i sverige är det väl mest god mat, massa presenter och jultomtar. Men så är det inte i alla länder. Eller för alla människor. För dom som knappt har råd med mat på bordet eller tak över huvudet tror jag inte har tid med att fira julen på det sättet som vi gör. 
 Jag försöker inte säga med detta att vi gör något fel som firar julen, juler sprider ju glädje. Men ibland är det bra och tänka lite, på att alla kanske inte har det lika bra. 
 
Men slut på det sorgsna! Nu är det jul och julen varar än till poska, eller hur var det nu igen?

 
 
 

Kommentera här: